onsdag 17. november 2010

Skikk og bruk


Er du usikker på hvordan du skal innrede huset ditt? Eller på hvordan du bør kle deg? Kanskje du sliter med borddekking eller er ukomfortabel på hvordan du skal opptre og hilse i selskaper? Da kan jeg hjelpe deg!!! Jeg har nemlig arvet SKIKK OG BRUK boka! Den er riktignok fra 1960 da hehe... En murstein av ei bok på 600 sider!


Alt du trenger å vite innen alt du kan tenke deg står i denne boka! Ang klær, her er 6 regler for å være velkledd:
1. Man er alltid velkledd når man holder seg til noen få, kledelige farger
2. Man må prøve å lære seg kunsten å stå imot fristelsene
3. Klær og skotøy skal stelles omhyggelig
4. Ta hensyn til figuren!
5. Det er vanskelig - og ofte umulig - å virke velkledd i klær av dårlig kvalitet
6. Man skal - så sant det står i ens makt - være riktig antrukket ved alle annledninger


Å hilse pent og korrekt...

For ikke å snakke om hvor mange alkoholenheter man bør innta! Det er viktig at du inntar riktig alkohol til riktige annledninger, at du ikke drikker for mange og at du slutter i tide :)


Hjemmeinnredning er viktig! En grunnregel er: "Tell penger, tell barn. Gransk deretter hjerter og nyrer og finn ut hva disiplin og god oppførsel bør tilsi på den ene siden, hverdagslivets krav og umiddelbar livsutfordelse på den andre. Innse at begge hensyn kan omsettes i noe vakkert. Det har vi også trang til. På dette grunnlag vil vi lage vårt hjem, og gjøre det riktig."



Bare spør om dere lurer på noe!
Jeg skal hjelpe dere så godt jeg kan!

Vennlig hilsen Hege

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, så moro! Da jeg kom hit ned i 2001, fikk jeg siste utgave av etikett boken fra min svigermor (ja hun elsket meg fra først stund ;) Der står det fine ting som: "Dersom damer kunne se seg selv bakfra, ville de aldri gått i bukser," "Vesken må stå i stil med skotøy," "Det er lov å gå i pysjen til klokken 12 på søndag," og fine tips til mannen: "Ikke hjelp en annen manns frue med jakken", "ikke se i din kones veske", hehe ;)

- lovise

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...