søndag 7. november 2010

Kos!

I går hadde jeg en utrolig deilig dag!!! Lillesøstra mi er på besøk i helga, hun bor ganske langt unna så det alltid ekstra stas å treffe henne! I går hadde vi to en hel dag i byen sammen, uten mann og barn. Vi nikosa oss med butikker, lunch og cafe, en skikkelig jentedag! Kan ikke huske sist!

Det er jul i butikkene, og noe fikk selvsagt bli med hjem. Endelig er det kommet svibler i butikken... Jeg falt for denne lille sinkpotta med svibel og mose (fra Byhaven Blomster). Jeg hadde en tur i skogen på fredag (i grevens tid! Nå er det 20cm snø!) og plukket litt mose og små trær. I bakgrunnen er et lite juletre i ei sinkbøtte. Sukk, julestemning;)

Klart til advent! Sinkfat, sinktall og et koselig skilt. Tror det er fra IB Laursen, kjøpt på Cornelias Hus. Nå mangler bare lys!
Og advent da selvsagt kremt kremt....


Søte bånd blir koselig rundt lys og norgesglass. Mine er fra Panduro og Cornelias.

Og tilslutt fant jeg litt stoff!?!?  Jeg er ingen syerske (ti tommeltotter, null tålmodighet...!!!) men klarte ikke å motså... Så da får jeg prøve meg da! Blir gardinkappe eller duk tror jeg.....

Nå er det middagsselskap med elgsteik!

Håper alle får en deilig søndag!
            TUDDELU!

6 kommentarer:

Hulda sa...

Dette var et inspirerende innlegg! SÅ utrolig nydelig det båndet med hjerter var. Det kunne jeg tenkt meg. :) Flotte sinksaker du har fått i hus. Virkelig lekker den stettskåla med svibel i. Jeg spurte på Plantasjen fredag, men sviblene var ikke kommet enda, de var på vei. Jeg fikk med meg noen små amaryllis. Det er også fint. :) Flott innlegg!!

Livet i Fattighuset sa...

Så fine ting du har fått i hus, det er deilig å førjule litt i mørke november. Fikk tak i noe morsomt fra Green Gate i går, det inngår i planene om alternativ jul i år. Helt hvordan resultatet blir, vet jeg ikke ennå :-)

Ha en fin dag i Trøndelag!

Marie

Sommerhuset i bakken sa...

Så hyggelig med en skikkelig jentetur på byen. Det burde man gjøre oftere ;-)

Flotte ting du har fått tak i. Så masse fint!

Ha en riktig fin søndag!

Som mine dager er sa...

Mange flotte ting i zink du har kjøpt. Liker det så godt selv, og den lille "vasen" du har mose og svibel i, har jeg selv også ;-) Stoffet kjøpte jeg også til jul i fjor og pyntet kjøkkenbordet med. Herlig ja?

Kos deg med uka.

Klem Marit

Mia, New Room Interior sa...

Her var det mye juleinspirasjon!! Ha en super dag! Klem

Grip dagen sa...

Fint å se at julestemingen har kommet krypende til deg også! Med rutet bånd, svibler, mose og gran så er det meste i boks!

Høres ut som en hyggelig bytur dere har hatt. Skikkelig kvalitetstid. Det er verdifullt!

I morra skal jeg innom nærmeste interiørbutikk for å kjøpe durance sin hus-parafyme. Takk for tipset!

Mange hilsner Marit

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...