torsdag 19. mai 2011

Hjelp vi skal male!

Huset skal endelig få ny drakt!
Fra gult og grønt til lyst og skjønt:)
Men hvilken farge skal jeg velge???


Her ser dere den ene enden av verandaen slik den er idag...
Møblene er i en gråbrun tone, paviljongen er litt lysere.


Tok et lite prøvestrøk... Må ha maaange flere på de grønne listene ser jeg...
Fargen vi prøvde her er HVIT LIN.
Den er beige sammen med grått og grå sammen med beige.
Rundt vinduene blir det eggehvitt.


Vi lurer på om vi skal velge en litt mer grå farge, kanskje litt mørkere?
Jeg blir kjempeglad for tips!!!
Noen som har fine farger å anbefale kanskje...???

I dag skal huset vaskes!
God torsdag!!!



6 kommentarer:

Hulda sa...

Blir nok flott å få malt huset. Jeg hadde nok gått for hvitt hus med grått rundt vinduene. :)

Unknown sa...

Hei Hege.
Pasteller er veldig fint, men jeg syns det er vanskelig å finne mange som passer sammen!

Hvis du skal male huset må du se her:
http://malingsdamene.blogspot.com/2011/05/skal-du-male-utvendig-tips-og-rad.html

Her får du ALLE tips!!!

Jeg hadde nok valgt hvitt hus, med grå karmer:)

lovise sa...

Lykke til med maling av hus! Vi har mursteinhus, så slipper unna det ;) Men hadde jeg måtte malt, måtte det ha blitt lyst grått med en eller annen slags blåfarge på vinduskarmer tror jeg ... eller kanskje ikke ;)
Lykke til, klem!

Sommerhuset i bakken sa...

Hei!

Så spennende med ny farge på huset! Jeg hadde malt alt hvitt. Synes det er veldig delikat. Tidligere hadde jeg hvitt hus med røde karmer. Da jeg kledde huset på nytt, bestemte jeg meg for å male alt hvitt. Veldig deilig å slippe puslejobben med en annen farge på karmene. Jeg er kjempefornøyd, men...det blir sikkert fint med en farge på huset og en annen på karmene også ;-)

Det blir morsomt å se hva dere velger. Lykke til!

Ha en finfin kveld!

Trefemtien sa...

Hei:)
Takk for hyggelig kommentar på bloggen min! Fargen er Gustaviansk Blå R-80-b.
Huset ditt kommer til å bli kjempefint når det blir hvitt! Det går jo stort sett i hvitt her hos oss også..:) Etter å ha skiftet kledning på stort sett hele huset i vinter må vi og sette igang med å male det snart.. Jeg gleder meg ikke akkurat, men det blir jo fint til slutt:)

Heisideisi sa...

Må mal huset hvitt ja, Hege. Kan jo bruk hvit lin på veggen, og eggehvitt rundt vinduan?? Bli så fint, atte;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...