fredag 7. desember 2012

God helg!


Herlige fredag!
Planene for helga er; litt baking, litt pynting og masse kos!




Vi er selvsagt godt i gang med alt sammen,
i går kokte vi karameller!
Åååååå såååååå gode!!!




Her er oppskriften:

Creamy Caramel

2.5 dl fløte
2.5 dl melk
1 dl lys sirup
50 gram smør
250 gram lys brunt sukker
450 gram hvitt sukker
3 ss sukker
1 ts salt

Bland alt sammen i en tykkbunnet kasserolle og kok opp.
La alt småkoke mens du rører hele tiden.
Legg i et termometer, når temperaturen viser 120 grader er den ferdig.
Dette tar ca 40-50 minutter.
Hell røren i en godt smurt (evt bakepapirkledd) form, jeg brukte lasagneformen min.
La den hvile en halv time og sett den så i kjøleskapet i et par timer.
Jeg delte min i biter som ble pakket inn i sølvfolie.

Oppskriften er fra Love Manuela





Så er det bare å nyyyte!
De er farlig gode altså, spørs om jeg må ta en runde til før jul for her går de unna....

Ønsker dere alle ei riktig god helg!

Klemmer fra Hege



Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...